Kodus kasutamiseks mõeldud töölehed on loodud Briti Nõukogu toel projekti “Eestikeelsele õppele üleminekut toetavad meediakirjaoskust arendavad kodused ülesanded” raames ja koostöös muukeelsetes klassides töötavate õpetajatega.
Eesmärk on aidata lapsel mõista, et pilt võib sõltuvalt kontekstist kanda erinevat tähendust. Tööleht julgustab internetis nähtavasse suhtuma kriitliselt.
I kooliastme laps peaks laps oskama teistega digikeskkondades viisakalt suhelda, jagada teavet vastutustundlikult, kasutada lihtsamaid koostöövahendeid ning mõista, kuidas tema digitaalne jalajälg tekib ja mida see tähendab.
Eesmärk on õpetada lapsi märkama internetisuhtluse plusse ja miinuseid ning otsima võimalusi, kuidas koos lahendada probleeme. Koos vanemaga mõeldakse, kuidas muuta negatiivne kogemus positiivseks.
Eesmärk on aidata lapsel mõtestada, kuidas arvutimängutegelased kujundavad enesehinnangut ja identiteeti ning julgustada arutlema sarnasuste ja erinevuste üle mängu-mina ja tegeliku mina vahel.
Eesmärk on aidata lapsel mõista, milliseid asju tohib internetis luba küsimata jagada ja mille kasutamiseks tuleb nõusolekut küsida või reegleid järgida.
Eesmärk on näidata, kuidas sõnumid võivad internetis kiiresti levida. Tööeht aitab lapsel mõista privaatsuse olulisust ja õppida, kuidas netisuhtlus turvalisena hoida.
I kooliastme lõpuks peaks laps oskama oma digiseadet ja salasõnu kaitsta, hoida isikuandmeid privaatsena, märgata küberkiusamist, hoolitseda digiseadmete kasutamise ajal oma tervise eest ja mõista digitehnoloogia mõju keskkonnale.
Eesmärk on aidata lapsel mõtestada oma kogemusi internetis ning väljendada neid visuaalselt ja sõnaliselt, et toetada reflekteerimisoskust ja digiteemade arutelu.
I kooliastme lõpuks peaks laps oskama digiseadmeid sisse ja välja lülitada, kasutada hiirt ja klaviatuuri, ühendada lisaseadmeid, leida lahendusi lihtsatele tõrgetele ning valida ülesandeks sobiv seade.
Eesmärk on aidata lapsel väljendada tundeid, mis tekivad digiseadmete kasutamisel, julgustada teda abi küsima ja tegema vanemaga kokkuleppeid turvaliseks internetikasutuseks.
Eesmärk on julgustada lapsi mõtlema, kuidas nad saaksid ennast ja teisi aidata digimaailmas esinevate probleemide korral, ning arendada empaatiat ja valmisolekut otsida abi.
Eesmärk on aidata lapsel harjutada keeruliste olukordade lahendamist internetis, leida sobivaid lahendusi ja arutada, mida teha, kui midagi digimaailmas juhtub.
Eesmärk on aidata lapsel mõista, et erinevates internetiohtudes saab ja tuleb pöörduda abi saamiseks täiskasvanute poole ning läbi mängu arutleda, kes võiks millises olukorras toetada.
Projekti “Eestikeelsele õppele üleminekut toetavad meediakirjaoskust arendavad kodused ülesanded” täitjad ning lehe autorid on Inger Klesment, Gretel Juhansoo ja Triin Sooäär.