Töölehed ja mängud koju

Kodus kasutamiseks mõeldud töölehed on loodud Briti Nõukogu toel projekti “Eestikeelsele õppele üleminekut toetavad meediakirjaoskust arendavad kodused ülesanded” raames ja koostöös muukeelsetes klassides töötavate õpetajatega.

1. INFO- JA ANDMEKIRJAOSKUS

Mida lapsele õpetada?

I kooliastme lõpuks peaks laps oskama otsida internetist infot, hinnata selle usaldusväärsust ning salvestada ja korrastada digisisu oma seadmes.

2. SUHTLUS JA KOOSTÖÖ DIGIKESKKONNAS

Mida lapsele õpetada?

I kooliastme laps peaks laps oskama teistega digikeskkondades viisakalt suhelda, jagada teavet vastutustundlikult, kasutada lihtsamaid koostöövahendeid ning mõista, kuidas tema digitaalne jalajälg tekib ja mida see tähendab.

3. DIGISISU LOOMINE

Mida lapsele õpetada?

I kooliastme lõpuks peaks laps oskama luua ja muuta digisisu (nt teksti, pilte, videoid), järgida autoriõigusi ja mõista, kuidas programmid töötavad.

4. DIGITURVALISUS

Mida lapsele õpetada?

I kooliastme lõpuks peaks laps oskama oma digiseadet ja salasõnu kaitsta, hoida isikuandmeid privaatsena, märgata küberkiusamist, hoolitseda digiseadmete kasutamise ajal oma tervise eest ja mõista digitehnoloogia mõju keskkonnale.

5. PROBLEEMILAHENDUS

Mida lapsele õpetada?

I kooliastme lõpuks peaks laps oskama digiseadmeid sisse ja välja lülitada, kasutada hiirt ja klaviatuuri, ühendada lisaseadmeid, leida lahendusi lihtsatele tõrgetele ning valida ülesandeks sobiv seade.

Projekti “Eestikeelsele õppele üleminekut toetavad meediakirjaoskust arendavad kodused ülesanded” täitjad ning lehe autorid on Inger Klesment, Gretel Juhansoo ja Triin Sooäär.