• APPI!
    • Mõisted
    • Tehisintellekt
      • Kuidas AI-ga loodut ära tunda?
    • Soorollid
    • Slängisõnastik
  • Materjalid
    • Õpetajale
    • Õpilasele
    • Digimentorile
    • Lapsevanemale
    • Muuseumipedagoogile
  • Meist
    • Teadus
    • Projektid
    • Blogi
  • Koolitused
Konkurss

Sõnapilvede all

Sihtgrupp: II ja III kooliaste, gümnaasium

Noore sõnakasutust mõjutab nii vestluse teema kui see, kellega ta parasjagu vestleb. Mida huvitavat võib aga täheldada, kui noore vestluspartneriks on mõni tema eakaaslane? Selleks pange õpilastega kokku üks sõnapilv! 

Sõnapilve koostamisel on abiks mõni interaktiivne küsitlustarkvara (näiteks Slido või Mentimeter). Pilve seadistamisel sõnastage konkteetne küsimus (näiteks “Milliseid sõnu kasutad, kui suhtled oma sõpradega/koolikaaslastega/teiste noortega?”) ning paluge õpilastel tuua 3–5 näidet. Seejärel analüüsige tekkinud sõnapilve nii keelelisest kui sisulisest vaatevinklist. 

Analüüsi käigus võite arutada, milliseid sõnaliike pilves enim esineb, mis keeltest sõnad pärinevad, missugune on sõnade kirjapilt, millised on sõnade tähendused, miks neid sõnu kasutatakse just selles ja mitte mõnes teises suhtlusrühmas jpm.

Ülesande autor: Mari-Liis Korkus, eesti ja soome-ugri keeleteaduse nooremteadur (mari-liis.korkus@ut.ee)

Kuhu edasi?

Materjalid
Õpetajale
Õpilasele
  • APPI!
    • Mõisted
    • Tehisintellekt
      • Kuidas AI-ga loodut ära tunda?
    • Soorollid
    • Slängisõnastik
  • Materjalid
    • Õpetajale
    • Õpilasele
    • Digimentorile
    • Lapsevanemale
    • Muuseumipedagoogile
  • Meist
    • Teadus
    • Projektid
    • Blogi
  • Koolitused