(Digi)meediapädevusi saab õpetada mitmel moel nii pisikestele kui suurtele alustades kümne minuti pikkustest “sutsakatest” kuni mitme aasta pikkuste tegevustena.
Siit leiate rohkem kui 50 ideed meediateadmiste arendamiseks nii lasteaias, koolis kui kogukonnas koos näidiste, soovituste, kogemuslugude ja koolitusmaterjalidega.
Viime digiturvalisuse õppe õue!
Valikkursus
Meedia valikkursuste ainekavade ja õppeprotsesside kirjeldused
Juhendamine
Meediaga seotud loov- ja uurimistööde juhendamine
Ideid tundideks
(Digi)meediapädevusi arendavad õpiampsud
Lõiming
Õppekava läbiva teema “Teabekeskkond ja meediakasutus” käsitlemisvõimalused ainetundides
Meediaõpetus lasteaias
Jah, saab!
Koolimeedia
Õpilaste veetav kooliraadio, -ajaleht ja podcast
Kutsu külaline
Meediavaldkonnaga seotud eksperdid, keda külla kutsuda
Töö kogukonnaga
Digipädevuste õpetamise tuutortunnid ja kogukonnapraktika
Sündmused
Klassiõhtud, konverentsid, autasustamised
Miks kaasata noori digimeediapädevuste õpetamisse?
Praktiline kogemus
Õpilased saavad rakendusliku õpikogemuse, mis on väärtuslik lisa teoreetilisele õppele. See aitab õpilastel näha seoseid koolis õpitu ja reaalse elu vahel.
Oskuste areng
Noored arendavad juhendamis- ja suhtlemisoskusi, mis on edaspidiseks tööeluks ja isiklikuks arenguks väga olulised. Nähes töö positiivset mõju, suureneb noore enesekindlus.
Roll ühiskonnas
Noored õpivad sotsiaalset vastutuse, oma rolli ja mõju kohta ühiskonna arengus. See aitab kasvatada vastutustundlikke ja aktiivseid kodanikke.
Digipädevuste kasv
Õpilased aitavad parandada digipädevusi kogukonna kõige haavatavamate gruppide seas, mis omakorda vähendab digilõhet ja suurendab sotsiaalset sidusust.
Täiendatud õppematerjalid
Õpilaste saadud kogemused ja tagasiside aitavad luua ja täiustada õppematerjale ning meetodeid.
Koostöö soodustamine
Paraneb koostöö erinevate asutuste vahel, mis aitab kaasa teadmiste ja ressursside paremale jagamisele.