Sihtgrupp: eestikeelsele õppele üleminevad 1. ja 4. kl.
Tunni eesmärk: lapsed õpivad tundma erinevaid meediavorme.
Kogemust jagab õpetaja Anita Kuzmina.
Ettevalmistus:
- Valmistada ette erinevad pildid, reklaamid, pilt videost (pildil on YouTube’i ja TikToki logo), lühikesed tekstid (seotud laste igapäevaelu või tuttavate teemadega nagu loomad, kool, mängud), ajaleht ja väljalõiked ajalehest.
- Jagada need materjalid vastavasse kategooriasse.
Mängimine
- Lastele tutvustatakse, et nad peavad „märkama” erinevaid meediavorme: „Pilt” (pildid), “Reklaam” (reklaampildid), „Video” (pildid YouTube’i ja TikToki logoga), „Tekst” (lühikesed kirjeldused), “Ajaleht”(väljalõiked ajalehest).
- Pildid on laual. Kategooriate nimetused on laual. Lapsed laua ümber (võib mängida põrandal).
- Õpetaja loeb ette erinevad kirjeldused ja näitab pilte erinevatest meediavormidest. Näiteks ütleb õpetaja: „Leia pilt koerast!”
- Lapsed peavad leidma pildi koerast ja panema selle vastava kategooria juurde (kas see on lihtsalt pilt, pilt reklaamist või hoopis tekst, video või artikkel lehest).
- Iga õige vastus annab lapsele ühe punkti või kleepsu. Skoori pidamiseks võib kasutada allolevat tabelit.
Kokkuvõte
- Lapsed mõistavad paremini ja märkavad erinevaid meediavorme.
- Lapsed saavad kokku lugeda, kui palju punkte nad kogusid.
- Õpetaja saab koos lastega arutada, miks erinevad meediavormid on olulised ja kuidas neid igapäevaelus kasutada.
Õppetegevuse kirjeldus loodi Briti Nõukogu rahastatud projekti “Playful Media Education in Kindergartens and the First Stage of School” raames. Projekti vastutav täitja: Inger Klesment.

