MIS SEE ON?
Kas oled valmis tõeliseks väljakutseks, mis paneb proovile nii sinu kiired näpud kui terava mõistuse? See meediakirjaoskust arendav mäng viib sind otse infomaailma südamesse, kus sinu ülesanne on lahendada põnevaid ülesandeid igapäevaelulistel teemadel.
Otsi tõde, kasuta oma guugeldamistrikke ja selgita välja, kas sulle esitatud väide peab paika. Erista tehisintellekti loodud pilte fotograafi loomingust ja saa tõeliseks eksperdiks, kes suudab eristada uudiseid, arvamuslugusid ja sisuturundust. Küsimused kolmest erinevast teemast on läbisegi, mis muudab mängu iga hetkega üllatavamaks ja põnevamaks!
KUIDAS SEE TÖÖTAB?
Tõelised seiklused algavad 11. novembrist ja kestavad kuni 15. novembrini. Iga päeva õhtul ootab sind uus väljakutse! Kui oled vastanud kõik küsimused õigesti, saad iga päev erineva unikaalse koodi, mis avab mystery boxi kusagil Eestimaa nurgas asuvas pakiautomaadis!
Iga päev avaneb kolm uut uksekest – täna võivad need olla Pärnus, homme aga hoopis Saaremaal! Kus täpselt? Selleks jälgi iga päev alates kella 18-st vihjeid @kapiprojekt sotsiaalmeedias (TikTok ja Instagram), mis juhatavad sind lähemale pakiautomaadile. Kell 19 avalikustame õige asukoha täielikult. Kui oled kiireim, leiad ihaldatud auhinna esimesena!
AUHIND!
Iga mystery box on kordumatu ja täis üllatusi! Selles on sööki, jooki ja muud vajalikku, mida iga mängus osaleja kindlasti hindab! Meil on kokku 20 üllatust! Esmaspäevast reedeni jagame välja 15 pakki – iga päev kolm uut üllatuskarpi. Ära muretse, kui sul ei õnnestu kohe koodi saada ega pakiautomaati avada, sest kõigi mängus osalejate vahel loosime peale mängu lõppu välja ülejäänud 5 mystery boxi!
Aktiivsematele osalejatele on välja pandud ka lisaauhinnad:
- Eksklusiivne pääse Delfi* meediatöötuppa, kus 20 aktiivsemat osalejat saavad põhjalikult tutvuda Delfi meediamaailmaga ning osaleda spetsiaalselt neile korraldatud kohtumisel.
- 10 õnnelikku osalejat saavad tasuta osaleda Lätis toimuval häkatonil ehk ideede maratonil, kus nad saavad oma meediapädevust ja oskusi veelgi täiustada. Eksklusiivreisi võitjad selgitame välja Delfi töötoas osalejate seast.
Samuti jagame tänutäheks soodustusi mitmelt ettevõttelt – see on meie viis tunnustada sind selle eest, et arendad oma meediapädevust ja panustad teadlikuma ühiskonna loomisse.
* Delfi töötuba toimub 18. jaanuaril 2025
* Häkaton toimub 1. veebruaril 2025 Riias. Häkatonil osaleja peab olema täisealine.
ENNE MÄNGU
Siin on kokkuvõttev tabel, mis aitab sul olla edukas mängija.
Ajakirjanduses on uudis, arvamus ja sisuturundus kolm erinevat žanri, mida eristavad peamiselt sisu eesmärk, kirjutamisstiil ja toon.
VÕRDLUSTABEL
Tunnus | Uudis | Arvamus | Sisuturundus |
Tuvastamine | Ilmub rubriikides nagu “uudised”, “Eesti”. | Märgitud kui “arvamus”, “kolumn”. | Märgitud kui “sisuturundus”, “reklaam”. |
Eesmärk | Objektiivne informeerimine. | Autori isiklik seisukoht või analüüs. | Toote/teenuse reklaamimine. |
Autori kohalolu | Autor jääb neutraalseks. | Autor väljendab oma arvamust. | Autorina märgitud sponsor või bränd. |
Allikad | Mitmed allikad, esitatakse erinevaid vaateid. | Võib toetuda vaid autori vaatenurgale. | Kasutab sponsori esitatud allikaid. |
Struktuur | Vastab küsimustele: kes, mida, millal jne. | Struktuur vabam, keskendub arvamusele. | Struktuur suunatud toote/teenuse tutvustamisele. |
Sisu | Kontrollitud faktid, erinevad vaated. | Subjektiivne, autori tõlgendused. | Reklaam, tundub informatiivne, kuid eesmärk müük. |
Faktide kasutamine | Fookus kontrollitud faktidel. | Rohkem rõhku arvamusele kui faktidele. | Keskendub positiivsetele toodet puudutavatele omadustele. |
Toon | Neutraalne ja objektiivne. | Subjektiivne ja isiklik. | Positiivne, reklaamiv. |
Vastutus sisu õigsuse eest | Peab kajastama kontrollitavat ja erinevaid osapooli sisaldavat infot. | Subjektiivne, kuid ei tohi sisaldada valeinfot. | Peab järgima reklaamiseadusi. |
Toimetamine ja kontroll | Toimetus kontrollib fakte. | Arvamus põhineb autori argumentidel. | Toimetatud vastavalt sponsori soovile. |
Üllatuskarpe aitavad täita