Testi oma meediakirjaoskust ja võida auhindu!

Mängu alustamiseks ja auhindade võitmiseks sisesta oma nimi, vanus ja meiliaadress.

Veendu, et sisestatud meiliaadress on õige, sest lisaauhindade võitjatega võtame just selle kaudu ühendust.

Edu mängus!

1 / 5

Kasuta oma „stalkimisoskusi“ ja guugeldamist ning kontrolli väite õigsust: endine Eesti president Toomas Hendrik Ilves on olnud Reformierakonna liige.

2 / 5

3 / 5

Kliki artikli lingile ja määra selle liik

Gerty Pau: tööleping võib olla ka suuline

4 / 5

Kliki artikli lingile ja määra selle liik

Toidukuller: mul pole vaja oma klientidega eriti rääkida

5 / 5

Kliki artikli lingile ja määra selle liik

Õiged talverehvid: kuidas valida ja miks need on olulised

Your score is

0%

ENNE MÄNGU

Siin on kokkuvõttev tabel, mis aitab sul olla edukas mängija.

Ajakirjanduses on uudis, arvamus ja sisuturundus kolm erinevat žanri, mida eristavad peamiselt sisu eesmärk, kirjutamisstiil ja toon.

VÕRDLUSTABEL
TunnusUudisArvamusSisuturundus
TuvastamineIlmub rubriikides nagu “uudised”, “Eesti”.Märgitud kui “arvamus”, “kolumn”.Märgitud kui “sisuturundus”, “reklaam”.
EesmärkObjektiivne informeerimine.Autori isiklik seisukoht või analüüs.Toote/teenuse reklaamimine.
Autori kohaloluAutor jääb neutraalseks.Autor väljendab oma arvamust.Autorina märgitud sponsor või bränd.
AllikadMitmed allikad, esitatakse erinevaid vaateid.Võib toetuda vaid autori vaatenurgale.Kasutab sponsori esitatud allikaid.
StruktuurVastab küsimustele: kes, mida, millal jne.Struktuur vabam, keskendub arvamusele.Struktuur suunatud toote/teenuse tutvustamisele.
SisuKontrollitud faktid, erinevad vaated.Subjektiivne, autori tõlgendused.Reklaam, tundub informatiivne, kuid eesmärk müük.
Faktide kasutamineFookus kontrollitud faktidel.Rohkem rõhku arvamusele kui faktidele.Keskendub positiivsetele toodet puudutavatele omadustele.
ToonNeutraalne ja objektiivne.Subjektiivne ja isiklik.Positiivne, reklaamiv.
Vastutus sisu õigsuse eestPeab kajastama kontrollitavat ja erinevaid osapooli sisaldavat infot.Subjektiivne, kuid ei tohi sisaldada valeinfot.Peab järgima reklaamiseadusi.
Toimetamine ja kontrollToimetus kontrollib fakte.Arvamus põhineb autori argumentidel.Toimetatud vastavalt sponsori soovile.

Üllatuskarpe aitavad täita