Sihtgrupp: III kooliaste, gümnaasium
Pärast soojendavaid harjutusi (nt “Süvenev väärtuslõhe meeste ja naiste vahel“, “Mehelikkus ja naiselikkus sotsiaalsete konstruktidena” või “Tagurpidi-maailm“) juhul kui grupp tunneb end üksteise seltsis üsna mugavalt võib teema viia konkreetsete isiklike tähelepanekuteni.
- Mis oli sinu jaoks meeldejääv ja sooga seotud “ahhaa!” või “oh-ei” moment siiani elatud elus (positiivsed ja negatiivsed avastused ja arusaamad)?
- See hetk, situatsioon, vestlus jne, mille puhul sa said aru, et sind koheldakse teatud viisil just sinu soo pärast?
- Võite mõelda hästi paljudele teemadele: mis mänguasjadega suunati mängima, milliseid hobisid peetakse sobivaks, milliseid reegleid käitumise kohta öeldi sinu soole eksisteerivat, milliseid ohutusreegleid tutvustati, mida räägiti vastassoo kohta, mida (sotsiaal)meedias või mängudes nägite jne?
- Ja mis siis: millised on kahjud, mis kaasnevad? Naiste jaoks? Meeste jaoks? Mittebinaarsete inimeste jaoks? Millised on kasud?
Oluline on rõhutada, et soostereotüüpide märkamine ja nendest rääkimine aitab meil märgata ebaõiglaseid uskumusi, millega on võimalik mitte nõustuda ja neid mitte järgida.
Teemast huvitunud grupiga võib juurde lugeda näiteks seda intervjuud: https://kappanonline.org/preventing-online-radicalization-and-extremism-in-boys-dashtgard/ :
Ülesande autor: Maria Murumaa-Mengel (maria.murumaa@ut.ee), Tartu Ülikooli meediauuringute kaasprofessor