Sobiv vanus: 911-aastased lapsed

MIDA SELLES OLUKORRAS TEHA?

Eesmärk on õpetada, mida küberkiusamist pealt nähes teha ja kuidas ohvrina end kaitsta.

  1. Jagage igale lapsele mängualus (klõpsake siia!), kus on üks küberkiusamise näide ja krõpsukleepsuga kinnitatud kaks teemanti.
  2. Laste eesmärk on käia ruumis ringi ja küsida teistelt arvamusi, mida nemad sellises olukorras vastaksid. Kui kaaslane on arvamust avaldanud, peab ta oma mängualuselt ühe teemandi küsijale ära andma.
  3. Iga lapse eesmärk on koguda neli teemanti ehk teiste õpilaste arvamust, mida kiuslikus olukorras enda või sõbra kaitsmiseks ette võtta.
  4. Kes saab neli teemanti kokku, võib mängus edasi osaleda.

Kui lapsed on umbes 10 minutit omavahel arutanud, siis tulge kokku.

Iga laps loeb enda mängulaua pöördelt, mida Peaasi.ee vaimse tervise spetsialist selles olukorras soovitaks teha. Järgneb õpetaja juhitud arutelu. Tuletatakse meelde, et küberkiusamise puhul peab pöörduma usaldusväärse täiskasvanu, vajadusel ka veebipolitseiniku ja Lasteabi poole.

Sobiv vanus: 911-aastased lapsed

VALEINFO ÜMBERPÖÖRAMISE MÄNG

Eesmärk on kinnistada just õpitud valeinfo tunnuseid.

Valmistage ette viis erinevat valeinfo tunnuseid meelde tuletavat paberit ja printige need nii palju, et igale lapsele jaguks üks paber.

Paberi teine pool jätke tühjaks.

  1. Jagage õpilased kahte võistkonda nii, et ühed peavad valeinfot levitama ja teised seda ümber pöörama.
  2. Laotage paberid ruumi põrandale laiali, korrates samal ajal valeinfo peamised tunnused üle.
  3. Lapsed jooksevad ringi ja keeravad viie minuti jooksul pabereid endale kasuliku poole peale. Taustaks võib käia ka muusika.
  4. Mäng lõppeb, kui õpetaja loeb: „5, 4, 3, 2, 1, stopp, kõik tõstavad käed üles!“

Mida nooremate õpilastega õues teha?