Sihtgrupp: III kooliaste, gümnaasium
Uurige traditsioonilisi pereajakirju ja sotsiaalmeediablogisid, mis annavad vanemlusnõuandeid. Võrrelge, kuidas mõlemad allikad kujutavad vanemaks olemise ülesandeid ja rõõme, ning arutlege, kuidas nende platvormide esitatud nõuanded ja lood mõjutavad vanemluse hoiakuid.
Õpilased otsigu sotsiaalmeediast postitusi lapsevanemaks olemise kohta ja võrrelgu neid teaduspõhise teabega lapse arenguvajaduste teemal. Analüüsige, kuidas meedia võib moonutada arusaamu lapse arengust ja vanemate rollist. Õpilased koostavad ekraanitõmmiste baasil esitlusmaterjali, analüüsides, millised teemad ja nõuanded domineerivad ja miks need võivad olla kasulikud või küsitavad. Analüüsige, kuidas platvormid kujundavad arusaamu vanemaks olemisest ja vastutusest.
Sotsiaalmeedias on pandud paljud lapsed esitama täiskasvanute anekdoote, on loodud kontod, kus lapsed toodavad täiskasvanutele sisu. Kuidas see toetab või kahjustab lapse arengut? Mida selline oma lapse eksponeerimine vanemale pakub? Arutlege beebide digijalajälje võimaliku mõju üle.
Laske õpilastel võtta kooli kaasa üks beebipilt vanavanemast, vanemast ja iseendast, võrrelge seda mõne „veebibeebiga“, kellest ilmub igal päeval mitmeid postitusi. Arutlege, kellele kuulub lapse kujutis. Leidke jälgimisrakendustega seotud teadustöid ja analüüsige A. Siibaku materjalides kirjeldatud näiteid oma õpilaste kogemustest.
Ülesande autor: Anna-Liisa Blaubrük, inimeseõpetuse õpetaja
