
Ülesanne, mis suunab õpilasi digitaalses kultuuripärandis orienteeruma ja sellest midagi täiesti uut looma.
Soovituslik vanus: 13–19a
Õpilased valivad MUISi andmebaasist vana eseme, mis tundub naljakas, veider või kuidagi intrigeeriv. Nad uurivad eseme kirjeldust ja ajaperioodi ning loovad selle põhjal ühe loomingulise tõlgenduse, näiteks: 1) meemi – digitaalne või käsitsi joonistatud pilt koos humoorika või teravmeelse tekstiga, mis tõlgendab eset tänapäevases võtmes; 2) videoklipi (15–30 sekundit) – TikToki stiilis video, kus eset esitletakse kui tänapäevast „lifehack’i“.
Ülesanne arendab järgmisi digipädevusi:
Info- ja andmekirjaoskus – õpilane otsib ja mõistab eseme kohta käivat infot MUISis ning asetab selle ajaloolisse konteksti.
Digisisu loomine ja kohandamine – õpilane loob visuaalse sisu (meemi või video), kasutades loovalt pilti ja teksti, kohandades seda tänapäevasesse formaati.
Autoriõiguse mõistmine – õpilane kasutab muuseumikogu materjali teadlikult ja loob sellele juurde lisandväärtust, arvestades loomeetikaga.