• APPI!
    • Mõisted
    • Tehisintellekt
      • Kuidas AI-ga loodut ära tunda?
    • Soorollid
    • Slängisõnastik
  • Materjalid
    • Õpetajale
    • Õpilasele
    • Digimentorile
    • Lapsevanemale
    • Muuseumipedagoogile
  • Meist
    • Teadus
    • Projektid
    • Blogi
  • Koolitused
Konkurss

Vana ese, uus meem

Ülesanne, mis suunab õpilasi digitaalses kultuuripärandis orienteeruma ja sellest midagi täiesti uut looma.

Soovituslik vanus: 13–19a

Õpilased valivad MUISi andmebaasist vana eseme, mis tundub naljakas, veider või kuidagi intrigeeriv. Nad uurivad eseme kirjeldust ja ajaperioodi ning loovad selle põhjal ühe loomingulise tõlgenduse, näiteks: 1) meemi – digitaalne või käsitsi joonistatud pilt koos humoorika või teravmeelse tekstiga, mis tõlgendab eset tänapäevases võtmes; 2) videoklipi (15–30 sekundit) – TikToki stiilis video, kus eset esitletakse kui tänapäevast „lifehack’i“.

Ülesanne arendab järgmisi digipädevusi:

Info- ja andmekirjaoskus – õpilane otsib ja mõistab eseme kohta käivat infot MUISis ning asetab selle ajaloolisse konteksti.

Digisisu loomine ja kohandamine – õpilane loob visuaalse sisu (meemi või video), kasutades loovalt pilti ja teksti, kohandades seda tänapäevasesse formaati.

Autoriõiguse mõistmine – õpilane kasutab muuseumikogu materjali teadlikult ja loob sellele juurde lisandväärtust, arvestades loomeetikaga.

Töölehe näidis

Kuhu edasi?

Materjalid
Õpetajale
Õpilasele

  • APPI!
    • Mõisted
    • Tehisintellekt
      • Kuidas AI-ga loodut ära tunda?
    • Soorollid
    • Slängisõnastik
  • Materjalid
    • Õpetajale
    • Õpilasele
    • Digimentorile
    • Lapsevanemale
    • Muuseumipedagoogile
  • Meist
    • Teadus
    • Projektid
    • Blogi
  • Koolitused