Sihtgrupp: eestikeelsele õppele üleminevad 3. ja 4. kl.
Eesmärk: internetiriskide teadlikkuse kontrollimine läbi mängu.
Mängu kestus: 10 minutit.
Vajalikud vahendid: punased, kollased ja rohelised kaardid.
Idee autor: õpetaja Jelena Kapp.
Mängu käik:
- Õpetaja selgitab, et nii nagu tänaval, tuleb internetis järgida liiklusreegleid, mille täitmine aitab vältida tõsiseid ohte elule ja tervisele.
- Lapsed jagatakse 4-6liikmelistesse gruppidesse.
- Iga osaleja saab rohelise, punase ja kollase kaardi. Punane värv tähistab vastust “Ei”, roheline – “Jah”, kollane – “Küsin vanematelt”.
- Osalejatele esitatakse küsimusi. Õpilased reageerivad küsimusele kaardiga. Osaleja, kes saab kõige rohkem õigeid vastuseid, saab informaatikaturvalisuse inspektoriks (mängujuht) ja küsib küsimusi edasi.
- Mängu saab mängida paaris, rühmas või terve klassiga.
Võimalikud küsimused mängus (klõpsa!)
- Kas on ohutu sisestada isikuandmeid tundmatutele veebisaitidele? (Küsi vanematelt)
- Kas viirused saavad varastada teie vestlusi? (Jah)
- Kas on lubatud alla laadida mänge tundmatutelt veebisaitidelt? (Ei)
- Kas on lubatud avada sõnumeid tundmatutelt inimestelt, kus on lingid? (Ei)
- Kas tuleb küsida vanematelt, kui tundmatu inimene palub midagi teha? (Jah)
- Kas tuleb klikata linkidele sõnumites tundmatutelt inimestelt? (Küsi vanematelt)
- Kas kõik veebisaidid on turvalised? (Ei)
- Kas sotsiaalmeedias suhtlemine võib olla ohtlik? (Jah)
- Kas saab uskuda kõike, mida internetis kirjutatakse? (Ei)
- Kas teie kohta internetis olev teave võib teile kahju teha? (Jah)
- Kui keegi kirjutab teile võidust ja palub seejärel raha, kas on usutav? (Küsi vanematelt)
Õppetegevuse kirjeldus loodi Briti Nõukogu rahastatud projekti “Playful Media Education in Kindergartens and the First Stage of School” raames. Projekti vastutav täitja: Inger Klesment.
