Eesmärk on õpetada, kuidas erinevad sotsiaalmeediažanrid on kujunenud, millised on nende reeglid ja tavad ning kuidas need mõjutavad erinevaid ühiskonnagruppe.
Sihtgrupp: III kooliaste ja gümnaasium.
Rühmatöö näide (rühmas 3-4 inimest) – õpetage meile digipädevuste osas midagi uut! Koostage minimaalselt kolmele akadeemilisele allikale tuginedes YouTube’i, TikToki või mõne muu sotsiaalmeediaplatvormil populaarse žanri tutvustus.
Kust ja miks see žanr alguse on saanud? Millised on sellele žanrile kehtivad “reeglid”? Kas ja kuidas need on aja jooksul muutunud? Kirjeldage nii kõige klassikalisemate kui ebatavaliste näidete abil, miks inimesed nendes žanrites sisu loovad! Milline on selle žanri mõju erinevatele ühiskonnagruppidele? Mis te arvate, kas see žanr sureb ajapikku välja või on tulnud selleks, et jääda? Olenevalt sellest, kellena te töötate või kellena sooviksite töötada, kas ja kuidas te saaksite seda žanrit oma töös kasutada?
Ärge unustage juurde lisamast näiteid, mis võivad olla võetud nii internetist kui enda loodud! Olge töö vormistamisel loomingulised! Näiteks on võimalik teha ka selline lahendus, mille puhul te tutvustate näiteks… krüpteerimise põhimõtteid, aga teete seda GRWM žanrile omaste formaadireeglite järgi – siis võiksite lisada nt lõppu, eraldatud osana žanri tutvustava osa.
Töö võib esitada nii teksti, video kui õpiobjektina.
Märkige enne rühmatöö alustamist, millisest žanrist töö teete. Pidage meeles, et žanrid ei tohi korduda! Kui keegi on millegi juba ära valinud, peate leidma uue!
Autor: Maria Murumaa-Mengel, maria.murumaa@ut.ee
