Sihtgrupp: eestikeelsele õppele üleminev 1. klass (erivajadusega laste koolis).
Tunni teema: reklaam.
Kogemust jagab õpetaja Maria Beyu.
Tunni teema valik. Kuna olen esimese klassi klassijuhataja, kus õpivad erivajadustega lapsed, püüdsin valida tegevusi, mille sisu oleks kõigile arusaadav. Valisin teemaks reklaami.
Tähelepanu haaramine. Tunni alguses küsisin lastelt, kuidas nad mõistavad sõna “reklaam”. Mida see tähendab? Kuna see sõna kõlab sarnaselt ka vene keeles, mõistsid lapsed tunni teemat kergesti. Nad selgitasid oma sõnadega, et reklaami võib näha televiisoris ja tavaliselt räägitakse seal toidust, jookidest ja riietest. Keegi ei maininud, et reklaami võib näha ka tänaval. Juhatasin laste tähelepanu sellele, et ka tänaval on palju reklaami. Reklaami võib leida isegi bussidelt ja autodelt.
Seejärel pakkusin lastele võimaluse vaadata reklaambuklette, näiteks Rimi ja Lidl kauplustest. Samuti näitasin neile 3 väikest reklaamklippi YouTube’ist (https://www.youtube.com/shorts/yFd74vPOJ5I; Üllatusvisiit Rimi piima kontrollimiseks¸ https://www.youtube.com/watch?v=hDQEcc3-gRo)
Praktiline tegevus. Ma pakkusin lastele välja, et nad joonistaksid oma reklaami. Panin lauale viis eset: šampooni, ketšupi, Lego klotsid, šokolaadi ja guaššvärvid. Igaüks valis endale meelepärase eseme ja joonistas A4 formaadis oma reklaami. Aitasin lastel teha eestikeelsed kirjapildid.
Kokkuvõte. Kuna selles klassis õpivad lapsed, kelle emakeel ei ole eesti keel ja kelle keeleoskus ei ole veel väga heal tasemel, oli päris keeruline rääkida reklaamist ja reklaami rollist meie elus väga põhjalikult. Kuid tänu visuaalsetele materjalidele mõistsid lapsed tunni sisu kiiresti, suutsid rääkida oma kogemustest ning tegid praktilise töö. Olen õppetöö tulemustega rahul.
Õppetegevuse kirjeldus loodi Briti Nõukogu rahastatud projekti “Playful Media Education in Kindergartens and the First Stage of School” raames. Projekti vastutav täitja: Inger Klesment.
