• APPI!
    • Mõisted
    • Tehisintellekt
      • Kuidas AI-ga loodut ära tunda?
    • Soorollid
    • Slängisõnastik
  • Materjalid
    • Õpetajale
    • Õpilasele
    • Digimentorile
    • Lapsevanemale
    • Muuseumipedagoogile
  • Meist
    • Teadus
    • Projektid
    • Blogi
  • Koolitused
Konkurss

Põhikooli II kooliastme informaatika veebiõpik

Põhikooli II kooliastme informaatika veebiõpik sobib nii õpetaja poolt juhendatud õppeks kui ka õpilase iseseisvaks, õpetaja poolt toetatud õppetegevuseks. Õpiku iga peatükk sisaldab nii teoreetilist kui ka praktilist materjali.

Õpikus on kolm põhiteemat:

  • Digihügieen
  • Programmeerimine
  • Digimeedia
Õpiku sisukord

Sissejuhatus

I. I Digihügieen

1. Arvutid ja internet

2. Asjade internet ja seadmete turvalisus

3. Põnevad ametid digimaailmas

4. Ostud internetis ja krüptoraha

5. Suhtlemine internetis

6. Pahavara ja viirused

7. Valed internetis

8. Nutiseadmed ja tervis

9. Minu andmed internetis

10. Nutiseadmete mõju keskkonnale

11. Sotsiaalmeedia

II. II Programmeerimine

12. Algoritm

13. Plokkskeem

14. Programm. Arenduskeskkonnad

15. Scratch. Kordused ehk tsüklid

16. Scratch. Juhuarv. Muutuja

17. Tingimuslause

18. Scratch. Kordused ehk tsüklid II

19. Scratch. Animatsioon

20. Scratch. Viktoriin

21. Scratch ja muusika

22. Scratch. Robootika

III. III Digimeedia

23. Digimeediumid

24. Portfoolio

25. Autoriõigused

26. Sisulitsentsid

27. Pildistamine

28. Pilditöötlus

29. Vektorgraafika

30. Fotomanipulatsioon

31. Video ja filmimine

32. Heli ja lindistamine

33. 3D graafika

Õpiku peatükid on loodud viisil, mis võimaldavad nii põhiteemade tervikkäsitlust kui ka alateemade kasutamist erali teemana või mitme alateema integreerimist erinevate õppeteemadega. Samuti saab õpikut kasutada kas eraldi aines (näiteks informaatika valikaine), lõimituna teistesse ainetundidesse või huviringis.

Õpiku kasutamine ei eelda tingimata tegutsemist arvutiklassis, kuivõrd teemad on läbitavad ka ühisaruteluna, näiteks kasutades tavaklassis materjali kuvamiseks dataprojektorit. Samuti on võimalik materjaliga töötamine tahvelarvutis. Seega saab materjali kasutada nii tunnitööna kui ka kodus teemadega tutvumiseks. Õpiku abil on võimalik kavandada nii individuaalset- kui ka rühmatööd.

Õpikus kasutusel olevate mõistete defineerimisel on lähtutud prioriteetsuse järjekorras järgnevatest allikatest:

  • Eesti keele seletav sõnaraamat 2009
  • Sõnaveeb: https://sonaveeb.ee/
  • Digipädevus.ee: https://digipadevus.ee/sonastik/#sonastik
  • Vallaste.ee: http://vallaste.ee/

Õppematerjalide koostajad on Diana Poudel, Mikk Oad ja Kairi Mustjatse.

ÕPIK

Kuhu edasi?

Materjalid
Õpetajale
Õpilasele
  • APPI!
    • Mõisted
    • Tehisintellekt
      • Kuidas AI-ga loodut ära tunda?
    • Soorollid
    • Slängisõnastik
  • Materjalid
    • Õpetajale
    • Õpilasele
    • Digimentorile
    • Lapsevanemale
    • Muuseumipedagoogile
  • Meist
    • Teadus
    • Projektid
    • Blogi
  • Koolitused