Eesmärk on uurida, kuidas kujutatakse perekonda meedia traditsioonilistes vormides, nagu ajalehed, filmid ja telesarjad, võrreldes sotsiaalmeedia „täiusliku pere“ kuvandiga.
Sihtgrupp: III kooliaste, gümnaasium
Arutlege, kuidas need meedia eri vormid mõjuvad noorte pereväärtuste kujunemisele ja sellele, mida nad peresuhtest ootavad. Peale selle, kuidas kujutatakse perekonda Tammsaare „Tõe ja õiguse“ peretülides, võiksite uurida, kuidas tehakse seda seriaalis „Sõbrad“, „Perekonnapea“, „Noor Sheldon“, „Simpsonid“ või mõnes muus seriaalis, mida noor tunneb – lustite kogu klassiga.
Aga astuge veel samm edasi: mille poolest erinevad Kardashiani pere ja kuninglik perekond? Kas kardashianlik meedias ja meediale elatud elu on uus normaalsus?
Tehke paaristöödena fotoseeria, mis kujutab õpilaste kujutatud peret eri olukordades. Analüüsige, milliseid „ideaalseid“ kuvandeid nad tahtlikult või tahtmatult jäljendavad. Millised on need perekonna tunnused, mida „peab“ sotsiaalmeedias oma perekonda kujutades igal juhul käsitlema? Võrrelge, kuidas autentne ja sotsiaalmeedias loodud kuvand võivad erineda. Kuivõrd enesevõrdlemine on õpilaste arvates hea või halb ja mil moel mõjutab see nende minapilti?
Õpilased uurigu, kuidas sotsiaalmeedia loob kodu ja koduse elu „täiuslikku“ pilti. Kirjeldage kodukeskkonna tegelikkust võrreldes selle kuvandiga sotsiaalmeedias ning arutlege, kuidas erinevad kuvandid võivad mõjutada noorte ootusi kodusele elule ja suhtlemisele. Mida ootavad noored oma tulevaselt kodult, millised nende ootustest on materiaalsed ja meedias kuvatavad, millised aga need väärtused, mida nad ootavad tänu sotsiaalmeedia eeskujudele?
Teemasse süvenenult saab Digarist vaadata, kuidas on ajalehtedes varem perekonnaprobleemidest või kodusest elust kirjutatud, ja võrrelda seda tänapäeva sotsiaalmeedia postituste ning vestlusgruppidega. Milliseid perekondade sündmusi ja tegemisi käsitleti saja aasta taguses meedias ja millest anti leheveergudel teada veel 30 aastat tagasi? Kuidas kajastati pereloomist ja kaaslase leidmist ajalehe reklaamikülgedel ja mil moel tehakse seda meedias praegu?
Ülesande autor: Anna-Liisa Blaubrük, inimeseõpetuse õpetaja
