• APPI!
    • Mõisted
    • Tehisintellekt
      • Kuidas AI-ga loodut ära tunda?
    • Soorollid
    • Slängisõnastik
  • Materjalid
    • Õpetajale
    • Õpilasele
    • Digimentorile
    • Lapsevanemale
    • Muuseumipedagoogile
  • Meist
    • Teadus
    • Projektid
    • Blogi
  • Koolitused
Konkurss

Paroolimäng “Tasemepuu”

Sihtgrupp: eestikeelsele õppele üleminev lasteaiarühm.
Mängu eesmärk: Laps loob tugeva parooli, mis avab turvapuu, samal ajal lõbutsedes ja õppides selle käigus infoturbe põhitõdesid. Laps õpib meeskonnatööd.
Kogemust jagab õpetaja Alisa Svistunov.

Vajalikud vahendid:

  • Vanad CD-d, millest saab “tasemepuu” luua. Tasemepuu tegemiseks kasutasin mina vana riidepuud, kuhu riputasin 3 paela, igal paelal on 6 CD-d.
  • Tähtede, numbrite ja sümbolitega lamineeritud kaardid parooli moodustamiseks.
  • Markerid joonistamiseks ja kirjutamiseks ja isekleepuvat kummi.

Mängu käik: 

  • Mänguplatsil on eelnevalt peidetud 18 lamineeritud kaarti erinevate sümbolitega. Lapsed peavad need üles leidma ja kleepima sümbolid nii, et nad saaksid (vertikaalselt) tugeva parooli. 
  • Ülesande keerulisemaks muutmiseks võib küsida horisontaalselt, et elemendid ei korduks. Selgitus: nagu sudoku. Rida peaks koosnema numbrist ja mittekorduvatest elementidest. Näiteks kui esimesel lindil on esimesena pandud number, siis samal real teisel lindil CD-l peaks olema näiteks täht ja kolmandal lindil CD-l tuleb mingi sümbol, näiteks ! või ?

Õppetegevuse kirjeldus loodi Briti Nõukogu rahastatud projekti “Playful Media Education in Kindergartens and the First Stage of School” raames. Projekti vastutav täitja: Inger Klesment.

Kuhu edasi?

Materjalid
Õpetajale
Õpilasele
  • APPI!
    • Mõisted
    • Tehisintellekt
      • Kuidas AI-ga loodut ära tunda?
    • Soorollid
    • Slängisõnastik
  • Materjalid
    • Õpetajale
    • Õpilasele
    • Digimentorile
    • Lapsevanemale
    • Muuseumipedagoogile
  • Meist
    • Teadus
    • Projektid
    • Blogi
  • Koolitused