Sihtgrupp: gümnaasium
Paluge õpilastel võrrelda, kuidas käsitletakse lahutust ja leina traditsioonilises meedias, nagu ajalehed ja telesaated. Võrrelge seda sotsiaalmeediaga, kus kaotustest ja lahkuminekutest teatatakse tihti otse publikule. Millised on iga kanali eelised ja võimalikud mõjud inimese emotsionaalsele seisundile? Kuidas avalik postitus sotsiaalmeedias mõjutab lahutuse või leinaga toimetulekut? Kuivõrd mõjub meie vaimsele tervisele igast õnnetusest kuulmine, mis on toimunud meist ka tuhandeid kilomeetreid eemal?
Analüüsige avalike lahutuste käsitlemise juhtumeid ja privaatsuse piiramise mehhanisme ja reegleid. Leidke juhtumeid, kus avaliku elu tegelase eraellu on sekkutud, leidke juhtumid, kus inimesed ise nihutavad oma eraelu piirid väga isiklikku infot jagades avalikuks. Leidke „avalike tülide ja riidude“ käsitlusi kollases ajakirjanduses ja analüüsige probleeme, mis need kaasa võivad tuua. Leidke paralleele sotsiaalmeedias oma suhtestaatusest teatamise või videoblogidega, kus analüüsitakse tüliga toimetulekut või tehakse meeme stereotüüpidest tülide ja lahutuste kohta.
Ülesande autor: Anna-Liisa Blaubrük, inimeseõpetuse õpetaja
