
Ülesanne, mis suunab õpilasi digitaalses kultuuripärandis orienteeruma ja sellest midagi täiesti uut looma.
Soovituslik vanus: 11–15
Õpilased uurivad digitaalsest arhiividest vanu liikluspilte, plakateid või filmilõike ja vaatlevad, millised olid sõiduvahendid ja ohud minevikus. Seejärel koostavad õpilased digitaalse plakati, mis toob ajaloolise olukorra tänapäeva – nt, kuidas hobukaariku asemel põhjustab segadust elektritõukeratas või isesõitev auto. Ülesanne aitab mõista, kuidas liiklusolud ja -reeglid muutuvad ajas, aga ka seda, kuidas meie valikud ja tähelepanu mõjutavad ohutust igas ajastus.
Ülesanne arendab järgmisi digipädevusi:
Info- ja andmekirjaoskus – õpilane otsib kultuuripärandikogudest vanu liiklusega seotud materjale ja tõlgendab neid.
Digisisu loomine – õpilane loob visuaalse või kirjandusliku loo, kombineerides ajaloolise info tänapäevase olukorraga.
Probleemilahendus – õpilane analüüsib ohtlikke olukordi erinevatel ajastutel ning mõtestab neid ennetavast või õpetlikust vaatenurgast.