• APPI!
    • Mõisted
    • Tehisintellekt
      • Kuidas AI-ga loodut ära tunda?
    • Soorollid
    • Slängisõnastik
  • Materjalid
    • Õpetajale
    • Õpilasele
    • Digimentorile
    • Lapsevanemale
    • Muuseumipedagoogile
  • Meist
    • Teadus
    • Projektid
    • Blogi
  • Koolitused
Konkurss

Argumenteerimisülesanne „Nutitelefoni kasutamise head ja vead“

Sihtgrupp: eestikeelsele õppele üleminevad 3, 4. ja 5. kl.
Mängu autor on õpetaja Kaja Leht.

Mängu eesmärk

Mängu kaudu saavad õpilased parema ülevaate nutitelefonide kasutamise plussidest ja miinustest, õppides mõistma, kuidas erinevad vaated võivad olla õigustatud.

Mängu käik

  • Kõik õpilased mõtlevad omaette, kas nende arvates on nutitelefonide kasutamine pigem kasulik või kahjulik. Seejärel võtab iga õpilane õpetaja laualt vastavalt kas punase või rohelise märgi.
  • Õpetaja jagab klassi kaheks. Üks grupp saab 10 pooltargumenti ja teine 10 vastuargumenti nutitelefoni kasulikkusest.
  • Mõlemad grupid saavad 15 minutit, et argumentidega tutvuda ja koos läbi arutada.
  • Peale argumentidega tutvumist hakkavad grupid vaheldumisi poolt ja vastu argumente esitama.
  • Peale argumenteerimist ja lõpuarutelu peavad õpilased taas valima rohelise või punase telefoni märgi.

Lisaidee:

Kunstiõpetuse tunnis joonistab iga õpilane mängu põhjal ka pildi, kus kujutatakse nutitelefoni kasulikke ja kahjulikke aspekte.

Printimismaterjal:

Laadi alla SIIT (klõpsa!) lk 12-15

Õppetegevuse kirjeldus loodi Briti Nõukogu rahastatud projekti “Playful Media Education in Kindergartens and the First Stage of School” raames. Projekti vastutav täitja: Inger Klesment.

Kuhu edasi?

Materjalid
Õpetajale
Õpilasele
  • APPI!
    • Mõisted
    • Tehisintellekt
      • Kuidas AI-ga loodut ära tunda?
    • Soorollid
    • Slängisõnastik
  • Materjalid
    • Õpetajale
    • Õpilasele
    • Digimentorile
    • Lapsevanemale
    • Muuseumipedagoogile
  • Meist
    • Teadus
    • Projektid
    • Blogi
  • Koolitused