• APPI!
    • Mõisted
    • Tehisintellekt
      • Kuidas AI-ga loodut ära tunda?
    • Soorollid
      • Kuidas meediapädevusi sooteadlikult õpetada?
    • Slängisõnastik
  • Materjalid
    • Õpetajale
    • Õpilasele
    • Lapsevanemale
    • Muuseumipedagoogile
  • Meist
    • Teadus
    • Projektid
    • Blogi
  • Koolitused
Konkurss

Voyager 2025

Ülesanne, mis suunab õpilasi digitaalses kultuuripärandis orienteeruma ja sellest midagi täiesti uut looma.

Soovituslik vanus: 12–18

Õpilastele tutvustatakse Voyageri kuldplaati. Seejärel otsivad nad digitaalse kultuuripärandi kogudest (nt MUIS, Fotis, DIGAR) fotosid, helinäiteid, tsitaate või muid materjale, mis võiksid tänapäeval meie kultuuri, väärtusi ja eluviisi kõige paremini edasi anda. Otsitu põhjal loovad nad „meie klassi kuldplaadi“ – näiteks 5 pilti, 3 heli ja 1 tsitaat – ja koostavad lühikese põhjenduse iga valiku kohta. Nii õpitakse digitaalse kultuuripärandi kaudu hindama, mis on ajas püsiv ja mis muutub.

Ülesanne arendab järgmisi digipädevusi:

Info- ja andmekirjaoskus – õpilane otsib ja valib digitaalsest kultuuripärandist tähenduslikke elemente, hinnates nende sobivust ja esinduslikkust.

Digisisu loomine – õpilane kombineerib leitud materjalidest tervikliku ja tähendusliku digikogu („kuldplaadi“) ning põhjendab oma valikuid.

Koostöö digikeskkonnas – kui töö toimub rühmas, õpitakse ühiselt otsustama ja digisisu looma.

Töölehe näidis

Kuhu edasi?

Materjalid
Õpetajale
Õpilasele

  • APPI!
    • Mõisted
    • Tehisintellekt
      • Kuidas AI-ga loodut ära tunda?
    • Soorollid
      • Kuidas meediapädevusi sooteadlikult õpetada?
    • Slängisõnastik
  • Materjalid
    • Õpetajale
    • Õpilasele
    • Lapsevanemale
    • Muuseumipedagoogile
  • Meist
    • Teadus
    • Projektid
    • Blogi
  • Koolitused