
Ülesanne, mis suunab õpilasi digitaalses kultuuripärandis orienteeruma ja sellest midagi täiesti uut looma.
Soovituslik vanus: 12–16
Õpilased otsivad digiteeritud vanadest artiklitest sõnu või väljendeid, mida tänapäeval enam ei kasutata. Nad loovad slängisõnastiku, kus kirjeldavad, millised oleksid nende tänapäevased vasted. Soovi korral 1) kujundavad õpilased füüsilise või digitaalse miniplakati või QR-koodiga sõnamängu, mida saab muuseumis kasutada interaktiivse väljapanekuna; 2) loovad kaardimängu „Arva ära, mida see tähendas!”, kus üks pool näitab vana sõna ja teine tänapäevast tähendust. Saab mängida arutlus- või võistlusmänguna.
Ülesanne arendab järgmisi digipädevusi:
Info- ja andmekirjaoskus – õpilane otsib digiarhiividest vanu tekste, tuvastab arhailised väljendid ning mõistab nende tähendust ja konteksti.
Digisisu loomine ja kohandamine – õpilane kujundab loova väljundi (sõnastik, plakat, mäng), tõlgendab leitud keelelisi väljendeid ning seob need tänapäevase keelekasutusega.
Probleemilahendus – õpilane mõtleb, kuidas vana keel võiks kõlada noortepäraselt ja kuidas seda esitleda publikule mängulisel või harival moel.
