Ülesanne, mis suunab õpilasi digitaalses kultuuripärandis orienteeruma ja sellest midagi täiesti uut looma.
Soovituslik vanus: 13–19
Õpilased otsivad DIGARist mõne vanema ajalehe artikli (nt 1920ndatest), mis tundub neile naljakas, šokeeriv või arusaamatu. Nad tõlgendavad selle tänapäeva noorte kõnepruuki ja teevad sellest Instagrami või TikToki stiilis “skandaalse” postituse – nt pealkiri, story, kommentaarid.
Ülesanne arendab järgmisi digipädevusi:
Info- ja andmekirjaoskus – õpilane otsib ja hindab vanu allikaid (nt artikli tähendus ja kontekst ajas).
Digisisu loomine – õpilane tõlgendab leitud sisu loovalt ja kohandab selle tänapäevasele vormile (nt Instagrami või TikToki stiilis).
Probleemilahendus – õpilane leiab loova viisi, kuidas arusaamatu või vananenud info muuta tänapäevaseks ja mõistetavaks.

