• APPI!
    • Mõisted
    • Tehisintellekt
      • Kuidas AI-ga loodut ära tunda?
    • Soorollid
      • Kuidas meediapädevusi sooteadlikult õpetada?
    • Slängisõnastik
  • Materjalid
    • Õpetajale
    • Õpilasele
    • Lapsevanemale
    • Muuseumipedagoogile
  • Meist
    • Teadus
    • Projektid
    • Blogi
  • Koolitused
Konkurss

Reageeri vanale filmile

Ülesanne, mis suunab õpilasi digitaalses kultuuripärandis orienteeruma ja sellest midagi täiesti uut looma.

Soovituslik vanus: 13–19

Õpilased valivad mõnest filmi- ja videoarhiivist vana videoklipi, näiteks „Trammide liiklus“, ning loovad selle põhjal reaktsioonivideo. Tulemus võib olla esitatud näiteks mõnes kindlas TikToki stiilis videona, humoorika pealelugemise või tõsisema audio-kommentaarina. Eesmärk on mõista kultuurilisi muutusi ja harjutada ajaloolise materjali esitamist tänapäevases audiovisuaalses formaadis.

Ülesanne arendab järgmisi digipädevusi:

Info- ja andmekirjaoskus – õpilane otsib sobiva arhiivivideo ning mõistab selle kultuurilist ja ajaloolist konteksti.

Digisisu loomine – õpilane salvestab, monteerib ja esitleb oma reaktsioonivideo, kasutades sobivaid audiovisuaalseid tööriistu.

Autoriõigus ja litsentsid – õpilane arvestab video kasutusõigustega ning õpib vajadusel viitama allikale.

Töölehe näidis

Kuhu edasi?

Materjalid
Õpetajale
Õpilasele

  • APPI!
    • Mõisted
    • Tehisintellekt
      • Kuidas AI-ga loodut ära tunda?
    • Soorollid
      • Kuidas meediapädevusi sooteadlikult õpetada?
    • Slängisõnastik
  • Materjalid
    • Õpetajale
    • Õpilasele
    • Lapsevanemale
    • Muuseumipedagoogile
  • Meist
    • Teadus
    • Projektid
    • Blogi
  • Koolitused