
Ülesanne, mis suunab õpilasi digitaalses kultuuripärandis orienteeruma ja sellest midagi täiesti uut looma.
Soovituslik vanus: 13–19
Õpilased valivad mõnest filmi- ja videoarhiivist vana videoklipi, näiteks „Trammide liiklus“, ning loovad selle põhjal reaktsioonivideo. Tulemus võib olla esitatud näiteks mõnes kindlas TikToki stiilis videona, humoorika pealelugemise või tõsisema audio-kommentaarina. Eesmärk on mõista kultuurilisi muutusi ja harjutada ajaloolise materjali esitamist tänapäevases audiovisuaalses formaadis.
Ülesanne arendab järgmisi digipädevusi:
Info- ja andmekirjaoskus – õpilane otsib sobiva arhiivivideo ning mõistab selle kultuurilist ja ajaloolist konteksti.
Digisisu loomine – õpilane salvestab, monteerib ja esitleb oma reaktsioonivideo, kasutades sobivaid audiovisuaalseid tööriistu.
Autoriõigus ja litsentsid – õpilane arvestab video kasutusõigustega ning õpib vajadusel viitama allikale.
