• APPI!
    • Mõisted
    • Tehisintellekt
      • Kuidas AI-ga loodut ära tunda?
    • Soorollid
      • Kuidas meediapädevusi sooteadlikult õpetada?
    • Slängisõnastik
  • Materjalid
    • Õpetajale
    • Õpilasele
    • Lapsevanemale
    • Muuseumipedagoogile
  • Meist
    • Teadus
    • Projektid
    • Blogi
  • Koolitused
Konkurss

Mineviku geenius tänapäeva ekraanil

Ülesanne, mis suunab õpilasi digitaalses kultuuripärandis orienteeruma ja sellest midagi täiesti uut looma.

Soovituslik vanus: 13–19

Õpilased uurivad digiarhiividest ajaloolise isiku tegevust ja tööriistu ning loovad nende põhjal tänapäevase „tutoriali“ – video, mis õpetab midagi, mida valitud inimene tollal selgitas. Õpilased esitavad saadud teadmisi tänapäevases võtmes, nt YouTube’ile või TikTokile omases stiilis.

Ülesanne arendab järgmisi digipädevusi:

Info- ja andmekirjaoskus – õpilane otsib ajaloolist teavet digiarhiividest ning mõistab selle sisu ja konteksti.

Digisisu loomine – õpilane toodab audiovisuaalse õpetusvideo, kasutades tänapäevaseid meediavorminguid ja tehnikaid.

Digisisu kohandamine – õpilane tõlgendab ajaloolist teadmist ja esitab selle tänapäevasele publikule sobivas formaadis ja keeles.

Töölehe näidis

Kuhu edasi?

Materjalid
Õpetajale
Õpilasele

  • APPI!
    • Mõisted
    • Tehisintellekt
      • Kuidas AI-ga loodut ära tunda?
    • Soorollid
      • Kuidas meediapädevusi sooteadlikult õpetada?
    • Slängisõnastik
  • Materjalid
    • Õpetajale
    • Õpilasele
    • Lapsevanemale
    • Muuseumipedagoogile
  • Meist
    • Teadus
    • Projektid
    • Blogi
  • Koolitused