
Ülesanne, mis suunab õpilasi digitaalses kultuuripärandis orienteeruma ja sellest midagi täiesti uut looma.
Soovituslik vanus: 13–19
Õpilased uurivad digiarhiividest ajaloolise isiku tegevust ja tööriistu ning loovad nende põhjal tänapäevase „tutoriali“ – video, mis õpetab midagi, mida valitud inimene tollal selgitas. Õpilased esitavad saadud teadmisi tänapäevases võtmes, nt YouTube’ile või TikTokile omases stiilis.
Ülesanne arendab järgmisi digipädevusi:
Info- ja andmekirjaoskus – õpilane otsib ajaloolist teavet digiarhiividest ning mõistab selle sisu ja konteksti.
Digisisu loomine – õpilane toodab audiovisuaalse õpetusvideo, kasutades tänapäevaseid meediavorminguid ja tehnikaid.
Digisisu kohandamine – õpilane tõlgendab ajaloolist teadmist ja esitab selle tänapäevasele publikule sobivas formaadis ja keeles.
