Sihtgrupp: koolieelikud, 1. kooliaste (sobib vahetunnimänguks).
Mängu eesmärk on läbi koostöö ja ühiste arutelude õpetada lastele ohutut suhtlemist internetis, tundma ära ohumärke ning kelle poole nende ilmnemisel pöörduma peaks. Tähtis pole mitte see, kes esimesena finišisse jõuab, vaid et kõik seda teeksid ning midagi uut seejuures õpiksid.
Mängu algus
- Lapsed jagavad end õpetaja ja mängujuhi abiga nelja gruppi. Mängujuht jagab igale grupile ühe värvi (nt punane, roheline, sinine, kollane), mis neid esindab.
- Iga grupi jaoks on loodud nende värvides mängulaud 12 punktiga.
- Grupp seisab stardijoone taha ning neist saavad elavad mängunupud.
Mängu käik
- Esmalt veeretab täringut esimene grupp, täringul saadud silmade arvu võrra liiguvad kõik grupid oma mängulaual edasi. Nüüd esitab mängujuht tekstikaardilt kõikidele gruppidele küsimuse või situatsiooni seoses ohutu suhtlemisega internetis.
- Grupile antakse veidi aega omavahel vastuse üle arutada. Kui grupp vastab õigesti, siis jäävad nad omale kohale, kui valesti, astuvad ühe mänguruudu tagasi. Vale vastuse korral toimub kiire arutelu, kus mängujuhi ja laste koostööl põhjendatakse, miks esialgne vastus vale oli ning jõutakse ka õigeni.
- Peale küsimusele vastamist liigub veeretamise järg edasi järgmisele grupile.
- Mäng lõpeb kui kõik tiimid on jõudnud finišisse. Kui kõik on lõpetanud, toimub ühine arutelu, kus korratakse üle tekstikaartidelt ilmnenud ohtlikud ning ohutud olukorrad ning kelle poole häda korral pöörduda.
Mänguks vajalikud vahendid: tekstikaardid olukordade ja küsimustega, suur täring, 4×12 mänguruutu, mida saab valmistada värvilisest köiest/hüppenöörist/hularõngastest, pikem nöör märkimaks stardijoont.
Mängu autor on Tartu Ülikooli tudeng Liisa Ojaviir.
